Τρίτη 19 Οκτωβρίου 2010

Συνέντευξη στην εφημερίδα "ΠΟΛΙΤΙΚΑ" (17/10/2010)

Λόγω της προβληματικής μεταφοράς της συνέντευξής μου στο φύλλο 2420 της εφημερίδας «Πολιτικά», η εν λόγω συνέντευξη επαναδημοσιεύεται στο διαδίκτυο:

Αρχικά θα ήθελα να συγχαρώ την εφημερίδα «ΠΟΛΙΤΙΚΑ» που δίνει αυτήν την δυνατότητα σε νέους υποψηφίους να προβληθούν κατά τη διάρκεια της παρούσης προεκλογικής περιόδου και την ευχαριστώ πολύ.

Είναι η δεύτερη φορά που συμμετέχω σε εκλογική αναμέτρηση της αυτοδιοίκησης. Την πρώτη φορά είχα θέσει υποψηφιότητα στο Δημοτικό Διαμέρισμα Παμφίλων με σκοπό να ασχοληθώ κυρίως με περιβαλλοντικά θέματα και εξελέγην. Ως μέλος περιβαλλοντικού συλλόγου, αλλά και ειδικά ως μέλος του τοπικού συμβουλίου Παμφίλων, από την αντιπολίτευση κατέβαλα τη μέγιστη δυνατή προσπάθεια για να "περάσω" κάποια πράγματα, παραμένοντας πάντοτε δίπλα στο πλευρό του πολίτη. Έχω στο ενεργητικό μου μια σειρά δράσεων, οι οποίες παρουσιάζονται στο προσωπικό μου ιστολόγιο: http://lesvos-activism.blogspot.com. Βλέπετε, δεν μπορούμε να παροτρύνουμε νέους ανθρώπους να ασχοληθούν με τα κοινά και οι ίδιοι να μένουμε θεατές… Μόνο με την ενεργή συμμετοχή θα δώσουμε το στίγμα μας. Γενικότερα, πιστεύω στον ΕΝΕΡΓΟ ΠΟΛΙΤΗ. Ένα άλλο σημείο αναφοράς στο οποίο θα ήθελα να δώσω έμφαση είναι ότι διαχωρίζω την κομματική πολιτική από την αυτοδιοίκηση. Πρόκειται για δύο εντελώς διαφορετικά πράγματα και έτσι πρέπει να το βλέπει ο σύγχρονος άνθρωπος.

Αναφερόμενος τώρα στην κάθοδό μου στις εκλογές, αυτή πηγάζει κυρίως από τη θέλησή μου να προσφέρω σε θέματα που έχουν να κάνουν με το περιβάλλον, τη διαχείριση και το σχεδιασμό του τοπίου, την αξιοποίηση των εναλλακτικών πηγών ενέργειας, κλπ. Επέλεξα το συνδυασμό του κ. Χατζηκομνηνού, καταρχάς γιατί τον εκτιμώ ως άνθρωπο. Επίσης, η επικοινωνία μας ήταν και είναι πολύ καλή. Ο επικεφαλής της «Επόμενης Μέρας» φαίνεται να εκτιμά τις απόψεις και τη στάση μου, επομένως δεν υπήρξε ποτέ λόγος να βρεθώ σε άλλο συνδυασμό, κάτι που (για μένα), συν τοις άλλοις, θα έθετε ζήτημα ηθικής φύσεως. Επιπλέον, στην «Επόμενη Μέρα» θεωρώ ότι υπάρχουν κάποιοι άνθρωποι με τους οποίους μπορώ να επικοινωνήσω και να συνεργαστώ.

Όσον αφορά μια πιθανή εκλογή μου, λόγω εμπειρίας, δράσεων, δικτύωσης, αλλά πάνω απ’ όλα αντικειμένου, θα με ενδιέφερε και θα επιδίωκα να ασχοληθώ με τον ευρύτερο τομέα του περιβάλλοντος/ τοπίου, όπου εκτιμώ ότι θα μπορούσα να προσφέρω περισσότερα. Πιο συγκεκριμένα, θα προσπαθούσα να υλοποιήσω το πρόγραμμα ανάπτυξης για το περιβάλλον που έχω αναρτήσει στο ιστολόγιό μου. Οι προτάσεις μου αφοράνε την προστασία, διαχείριση και σχεδιασμό του τοπίου, κάτι πολύ βασικό, αφού μέσω του τοπίου διαφαίνεται ο πολιτισμός και ολόκληρο το «είναι» μας. Άλλωστε ο Ελύτης αναφέρει ότι «το τοπίο είναι η ψυχή του λαού πάνω στην ύλη». Παράλληλα, θα προσπαθήσω να συνεισφέρω και στη διαχείριση των αποβλήτων, στην ανακύκλωση, στην καθαριότητα που απαιτεί οργάνωση και συντονισμό, κ.α. Ένα εξίσου σημαντικό θέμα είναι η λειτουργία του Κέντρου Περίθαλψης Αδέσποτων Ζώων που ξεκίνησε να λειτουργεί επί Χατζηκομνηνού, αλλά επί Γιακαλή σταμάτησε να λειτουργεί.

Προσωπικά, δίνω μεγάλη έμφαση στην επιστημονική γνώση. Με άλλα λόγια, πρέπει να ξεφύγουμε από αυτή την «μπακαλίστικη» αντιμετώπιση των πραγμάτων που επικρατεί εδώ στη Λέσβο και να ανοίξουμε τους ορίζοντές μας. Σε προηγμένες χώρες του εξωτερικού, ειδικοί επιστήμονες ασχολούνται με την αυτοδιοίκηση. Εδώ οι περισσότεροι ασχολούνται με τα πάντα (όλοι δηλώνουν "ειδικοί"). Σε πρόσφατο ταξίδι μου στην Ρίγα, την πρωτεύουσα της Λετονίας, με έκπληξη είδα ότι το βιοτικό επίπεδο --και μιλάμε για χώρα της πρώην Σοβιετικής Ένωσης με ό,τι αυτό συνεπάγεται-- είναι ίσως πιο υψηλό από το δικό μας, και αυτό αποτέλεσε την αφορμή στο να αποφασίσω να λάβω θέση μάχης στην εμπροσθοφυλακή μιας αυτοδιοικητικής παράταξης. Πιστεύω ακράδαντα ότι μπορούμε να βάλουμε κάποια πράγματα σε έναν άξονα και σε μια σειρά, και ότι πλέον μπορούμε και πρέπει να απευθυνθούμε στους σωστούς ανθρώπους.

Ως προς τον «Καλλικράτη» νομίζω ότι έχουμε αναλωθεί σε αυτή τη συζήτηση… Δεν μπορούμε να γνωρίζουμε πώς αυτό το σχέδιο/ πρόγραμμα θα λειτουργήσει στη Λέσβο πριν το δούμε στην πράξη. Σίγουρα όμως είναι πολύ δύσκολο να διοικηθεί ένας τεράστιος σε έκταση δήμος. Αλλά πρέπει να προχωρήσουμε πέρα από αυτό, γι’ αυτό δίνω βάση στον ΣΧΕΔΙΑΣΜΟ και στο ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ. Πιστεύω ότι κάθε υποψήφιος σύμβουλος στην αυτοδιοίκηση πρέπει να έχει συγκεκριμένες προτάσεις, οι οποίες να είναι βέβαια εφικτές. Δεν φτάνει μόνο η δήλωση συμμετοχής… Επανέρχομαι στον «Καλλικράτη», λέγοντας ότι πρόκειται για μια δομή την οποία δεν πρέπει να αφήσουμε να μας επιβληθεί. Σε αυτή την περίπτωση, πρέπει να φροντίσουμε πρώτοι εμείς να επιβληθούμε στη δομή. Κάτι τέτοιο θα μπορούσε να υλοποιηθεί μέσω επιτροπών παρακολούθησης, η κάθε μία με συγκεκριμένο θεματικό αντικείμενο. Σίγουρα θα πρέπει να υπάρχει συνεργασία με συλλόγους εθελοντών, με Μη Κυβερνητικές Οργανώσεις (ΜΚΟ), κλπ, και όλοι μαζί να δημιουργήσουμε ένα δίκτυο για το περιβάλλον, ένα άλλο δίκτυο για τον τουρισμό, ένα άλλο δίκτυο για την τοπική επιχειρηματικότητα, και πάει λέγοντας. Γενικότερα, πρέπει να υπάρξει μια σύζευξη διεπιστημονικής γνώσης, αυτοδιοικητικής εμπειρίας και ενεργής συμμετοχής. Η Λέσβος πρέπει επιτέλους να ατενίσει το μέλλον της!

--------------------------------

"Σε όλη μου τη ζωή βασίζομαι στις δικές μου δυνάμεις, χαράσσοντας ο ίδιος την πορεία μου (και μέσα από συμπληγάδες...). Γι’ αυτό και θεωρώ ότι μπορούμε να καταφέρουμε πολλά με σχεδιασμό, μέθοδο, θέληση, πίστη, τόλμη, επιμονή, υπομονή και αφοσίωση στο Σκοπό και ότι ΕΜΕΙΣ καθορίζουμε το Μέλλον μας. Αν και έχω πολιτική άποψη, δεν ήμουν ΠΟΤΕ εγγεγραμμένο μέλος κανενός κόμματος, δεν ακολουθώ πολιτικά δόγματα, ούτε έχω συμμετάσχει σε κομματικές διαδικασίες που εκτιμώ ότι περιορίζουν σε πολλά επίπεδα σκέψης και δράσης τους νέους ανθρώπους. Ωστόσο, οι Ενεργοί Πολίτες πρέπει να έχουν θέση, άποψη και να αναλαμβάνουν δράση όταν πρόκειται για ζητήματα που αφορούν άμεσα τον τόπο τους, τον πολιτισμό και την ποιότητα ζωής τους, συμμετέχοντας στην αυτοδιοίκηση και στα «κοινά» (τα οποία έχω εξ' αρχής --της ενασχόλησής μου-- διαχωρίσει από τον κομματισμό με ό,τι αυτός συνεπάγεται), όπως γίνεται σε άλλες χώρες της Ευρώπης, στις οποίες τα αποτελέσματα είναι ορατά και αντιληπτά." (Β.Π., 5/10/2010)

1 σχόλιο: